Je potrebné povedať, že väčšina najúspešnejších ľudí na svete sú tiež nadšení a oddaní čitatelia. To isté platí pre najlukratívnejších investorov. Je dobre známe, že Warren Buffett na začiatku čítal 1 000 strán denne a Charlie Munger si za svoj kľúč k úspechu pripisuje záväzok čítať..

Stručne povedané, pre to, aby ste boli úspešní, je nevyhnutné čítať a učiť sa, najmä pokiaľ ide o investovanie nováčikov. Nasledujúci zoznam obsahuje 11 investičných kníh, ktoré vám môžu pomôcť na vašej novej obchodnej ceste.

1. „Inteligentný investor: Definitívna kniha o investovaní do hodnoty“, Benjamin Graham

Nájdete ho na Amazone >> Kniha Inteligentných investorov od Benjamina Grahama

Ak sa rozhodnete prečítať za celý život iba jednu knihu investícií, nech je to majstrovské dielo Benjamina Grahama. Graham je všeobecne známy ako "Krstný otec hodnotových investícií", a z dobrého dôvodu. Bol pravdepodobne najvýznamnejšou a najvplyvnejšou osobnosťou investovania 20. storočia a jeho kniha „Inteligentný investor“ je pravdepodobne najdôležitejšou investičnou knihou, aká bola kedy napísaná..

2. „Eseje Warrena Buffetta: Lessons for Corporate America“, Warren Buffett, Lawrence Cunningham

Nájdete ho na Amazone >> Kniha Eseje Warrena Buffetta

Ak si myslíme, že „Inteligentný investor“ je Biblia pre hodnotných investorov, potom musia byť eseje Warrena Buffetta Nový zákon. Warren Buffett je investičný a obchodný majster a na túto tému píše eseje už viac ako 50 rokov. Vďaka kombinácii svojej geniality a svojho zakotveného šarmu a charizmy je vynikajúcim pedagógom i majstrovským investorom. Mnoho esejí je k dispozícii online, ale kniha ich spojí do jedného praktického zväzku.

Ľudia si tiež prečítajú: Chceli by ste tipy od niekoho, kto má hodnotu 88 miliárd dolárov?

3. „Investícia do hodnoty: od Grahama po Buffetta a ďalej“, Bruce Greenwald, Jude Kahn, Paul Sonkin, Michael van Biema

Nájdete ho na Amazone >> hodnotná investičná kniha

Bruce Greenwald je najvýznamnejším profesorom na katedre financií Kolumbijskej univerzity v USA a je známy ako jeden z vedúcich predstaviteľov modernej doby v oblasti investovania. Táto kniha ponúka komplexný prehľad o svete hodnotového investovania, ktorý zahŕňa všeobecné techniky používané v hodnotovom investovaní, ako aj podrobné profily najprosperujúcejších hodnotových investorov vrátane Mario Gabelli a Warren Buffett..

4. „Akcie z dlhodobého hľadiska: Definitívny sprievodca návratnosťou finančného trhu & Dlhodobé investičné stratégie “, Jeremy Siegel

Nájdete ho na Amazone >> zásoby pre dlhodobú knihu siegel

Jeremy Siegel je známy ako "Čarodejník z Whartonu", kde učí viac ako 45 rokov. Jeho kniha „Akcie na dlhšiu dobu“ je údajne bibliou pre investorov na nákup a držbu. Kniha predstavuje presvedčivý argument, v ktorom sa uvádza, že akcie sú v skutočnosti najbezpečnejšou dlhodobou investíciou po zohľadnení inflácie. Navrhuje, aby väčšina ľudí bola pasívnymi a dlhodobými investormi do akcií.

Mohlo by sa vám tiež páčiť: 7 akcií, ktoré vám v roku 2018 môžu spôsobiť milióny

5. „Malá kniha o investovaní zdravého rozumu: jediný spôsob, ako zaručiť spravodlivý podiel na výnosoch z akciových trhov“, John C. Bogle

Nájdete ho na Amazone >> malá kniha zdravého rozumu investujúca john bogle

Veľkú časť investícií tvorí zdravý rozum a výhru prinesie iba rozmanité portfólio akcií držaných dlhodobo. Teoreticky je pokus poraziť akciový trh hra, v ktorej musí byť pre každého víťaza porazený, ale po odrátaní podstatných nákladov sa z neho stane porazený. John C. Bogle založil skupinu Vanguard Group a vytvoril prvý indexový fond na svete. Táto kniha je jedným z hlavných odporúčaní Warrena Buffetta. V skutočnosti sa dvojica pôvodne spojila so svojou spoločnou pôdou hýbajúcich sa oblekov a ich priateľstvo odvtedy prekvitá.

6. „Buffettológia: predtým nevysvetlené techniky, vďaka ktorým sa Warren Buffett stal najslávnejším investorom na svete“, Mary Buffet, David Clark

Nájdete ho na Amazone >> bufetologická kniha

Mary Buffet, bývalá Warrenova nevesta, predstavuje vo svojej knihe „Buffettology“ vynikajúci úvod do investorovho prístupu maestra. Ponúka podrobné profily a analyzuje 54 tzv "Buffettské spoločnosti". Jedným z vrcholov je kvalitatívna analýza Buffettovho investičného štýlu, hoci matematické kapitoly nemusia byť pre niekoho také užitočné.

Nenechajte si ujsť: Top 21 najbohatších ľudí na svete pre rok 2018

7. „Jeden na Wall Street: Ako využiť to, čo už viete, na zarobenie peňazí na trhu“, Peter Lynch

Nájdete ho na Amazone >> jeden na stenu street book Peter lynch

Peter Lynch je jedným z najlukratívnejších investorov všetkých čias – jeho fond Magellan dosiahol v rokoch 1990-1997 priemerný ročný výnos 29,2%. V tejto knihe Lynch vysvetľuje, ako môže priemerný investor dobyť profesionálov pomocou znalostí, ktoré majú. Podľa Lyncha sú všade okolo nás investičné príležitosti. Od supermarketu po miesto výkonu práce narazíte na služby a produkty po celý deň. Podľa toho, ktoré z nich sú najlepšie, môžete identifikovať spoločnosti, do ktorých investujete, skôr ako ich objavia profesionálni analytici.

8. „Konkurenčná stratégia: techniky na analýzu priemyselných odvetví a konkurencie“, Michael Porter

Nájdete ho na Amazone >> kniha konkurenčnej stratégie michael porter

Keď navštevuješ obchodnú školu, jednou z prvých vecí, ktoré robíš, je štúdium Michaela Portera. Jeho kniha „Konkurenčná stratégia“ zmenila spôsob, akým sa obchodná stratégia praktizuje a vyučuje po celom svete. Táto kniha ponúka úvod do jeho 5 síl, ktoré investorom pomôžu analyzovať odvetvia, ktoré majú k dispozícii. Taktiež predstavuje 3 formy stratégie spoločnosti, ktoré sú lacné, diferencované a zamerané.

9. „The Ascent of Money: a Financial History of the World“, Niall Ferguson

Nájdete ho na Amazone >> výstup na knihu peňazí Niall Ferguson

Niall Ferguson ide po stope peňazí, aby vyrozprával veľmi ľudský príbeh o vývoji nášho finančného systému. Vzniklo v starovekej Mezopotámii a vyvrcholilo v modernom svete, ktorý nazýva Planet Finance. Ferguson tvrdí, že finančná história je nevyhnutným základom celej histórie. Tvrdí, že úver a dlh sú rovnako dôležité ako všetky technologické inovácie, ktoré napredovali v civilizácii. Toto je skvelý prehľad o peniazoch ako celku a ponúka pekný úvod do finančného sveta.

10. „Myslenie, rýchle a pomalé“, Daniel Kahneman

Nájdete ho na Amazone >> premýšľajúca rýchla a pomalá kniha Daniel Kahneman

Kahneman je profesorom na Princetonskej univerzite v odbore behaviorálna a kognitívna psychológia. V roku 2002 získal Nobelovu cenu za ekonómiu a táto kniha bola bestsellerom o predsudkoch v poznávaní a o heuristike. Kniha vysvetľuje prirodzené predsudky, ktoré máme a ktoré ovplyvňujú náš každodenný úsudok vrátane tých, ktoré sa týkajú investovania. Ak chcete prosperovať ako investor, je nevyhnutné, aby ste si uvedomili svoje predsudky a tendencie. Táto kniha je rovnako fascinujúca ako nevyhnutná pre moderného investora.

11. „Milionár od vedľa: Prekvapujúce tajomstvá bohatých Ameriky“, Thomas Stanley, William Danko

Nájdete ho na Amazone >> milionárska kniha od vedľa

Nejde o knihu investícií ako takú, ale je to vynikajúci prínos pre každého, kto chce zveľaďovať svoje bohatstvo. Stanley a Daniel podávajú zhrnutie 7 bežných znakov, ktoré sa znovu a znovu objavujú u tých, ktorí nahromadili obrovské bohatstvo. Až knihu dokončíte, budete vedieť, že zbohatnutie je výsledkom tvrdej práce, usilovného sporenia a života v (alebo pod) vašimi prostriedkami. Podľa knihy sú veci ako dedičstvo, pokročilé stupne a dokonca aj inteligencia v skutočnosti menej dôležité.

Ľudia si tiež prečítali: Môže to byť najvyhľadávanejšia kniha o finančnom vzdelávaní?

Ak ste radi čítali tento článok z Trading Education, označte ho lajkom a zdieľajte ho s kýmkoľvek iným, o ktorom si myslíte, že by mohol zaujímať tiež.

Mike Owergreen Administrator