Iracionálna bujnosť od ekonóma, držiteľa Nobelovej ceny, Roberta Shillera, je teraz v treťom vydaní a je rovnako aktuálny ako kedykoľvek predtým. Štúdia psychológie trhu a jej vplyvu na cenové pohyby poskytuje podrobný pohľad na niektoré sily, ktoré spôsobujú neudržateľné zvyšovanie cien alebo finančné bubliny, a skúma niektoré z faktorov, ktoré by investorom mohli pomôcť predpovedať správanie sa na trhoch s akciami..

Toto Obchodné vzdelávanie tento článok vám poskytne krátky pohľad na túto neoceniteľnú finančnú knihu.

Shiller, profesor ekonómie na Yale a pravidelný prispievateľ do časopisu Economic View, začína podrobným zhrnutím historických príkladov vysokých špekulácií a náhlych poklesov, vrátane neslávne veľkého krachu v roku 1929 a veľkej recesie po finančnej kríze v roku 2008, rovnako ako vrcholy a priekopy, ktoré zažili v rokoch 1901, 1966 a 2000. Dospieva k záveru, že nestabilitu akciového trhu nemožno vysvetliť zásadnými faktormi, ktoré sa pýtajú, prečo sa zdanlivo odlišné trhy, od New Yorku po Frankfurt, pohybujú spoločne..

Nájdete ho na Amazone >> iracionálna bujarosť

Kniha si kladie za cieľ odhaliť niektoré vedy týkajúce sa okolností okolo finančných bublín, pričom zdôrazňuje, ako aspekty „mentality stád“ investorov a šírenia úspešných príbehov môžu vytvoriť akúsi spätnoväzbnú slučku, ktorá vyháňa cenovú infláciu mimo kontroly. Dôkladná diskusia o politických, sociologických a štrukturálnych faktoroch, ktoré obklopujú fenomén finančných bublín, dáva čitateľom nahliadnuť do týchto oblastí účinky v reálnom svete, ktoré ovplyvňujú správanie sa trhu.

Shiller podrobne popisuje pomer cyklicky upravených cien k výnosom (CAPE), ktorého cieľom je vytvoriť stabilné ocenenie spoločnosti pri zohľadnení inflácie a ďalších makroekonomických síl. Je pozoruhodné, že v minulom storočí CAPE dosiahol vrchol rovnako, ako vrcholí trh, čo z neho robí potenciálne spoľahlivý signál, keď dôjde k „prasknutiu“ finančnej bubliny, čo je neoceniteľnou informáciou pre všetky druhy investorov.

Mohlo by sa vám páčiť: Prestaňte praktizovať zlé obchodné návyky!

Keď Alan Greenspan prvýkrát vytvoril frázu "iracionálna bujarosť" v roku 1996, aby opísal rozmach v roku 1996 a mentalitu, ktorá ho riadila, spochybňoval desaťročia argumentov, ktoré podporili zdanlivo prirodzenú racionalitu trhového správania. Shiller prijal túto myšlienku, že môže existovať aj oveľa viac ľudské faktory, ktoré určujú ceny a viesť k druhu príliš vysokých cien, ktoré vidíme počas každej ekonomickej bubliny. V skutočnosti v mnohých ohľadoch úplne vylúčil myšlienku racionality trhu a namiesto toho demonštroval, ako sú bubliny výsledkom „kombinovaného účinku ľahostajného myslenia miliónov ľudí … motivovaného zásadne ich vlastnými emóciami, náhodnou pozornosťou a vnímaním konvenčné múdrosť.”

naučiť sa online obchodovanie

Iracionálna bujnosť bola bestsellerom New York Times od jeho prvého vydania a toto aktuálne vydanie pridáva k priekopníckym odhaleniam s úplne novým materiálom a aktuálnymi poznatkami vrátane úplne novej kapitoly na trhu dlhopisov.

Po predchádzajúcom upozornení na bubliny dot com a bytové bubliny Shiller teraz varuje, že medzi investormi možno opäť pozorovať náznaky iracionálnej neviazanosti, a to aj napriek dopadom subprime boomu, ktorý vyvolal finančnú krízu v roku 2008. Keď ceny akcií v USA stúpnu a ceny nehnuteľností sa zvýšia v mnohých častiach sveta, tento súčasný rozmach by sa mohol ukázať ako ďalší príklad, keď sa bude venovať myšlienke racionality trhu a bude sa pridávať váha Shillerovej teórii, že volatilita trhu je psychologicky riadený jav, ktorý je vlastný trhom s aktívami.

Pozri tiež: Enigma J. Paul Getty, najbohatší človek na svete

Business Insider zaradil toto tretie vydanie Irrational Exuberance medzi svoje najlepšie knihy, ktoré musíte na trhoch čítať, nazývajúc to jedným z „najdôležitejšie finančné knihy“, uvedenie "Ako sa všetci, bežní Američania aj profesionálni investori, plazíme z trosiek našej nepozornej bublinovej ekonomiky, dôvtipných postrehov a triezvych varovaní a tvrdých faktov, ktoré Shillerovi maršáli v tejto knihe majú, sú neoceniteľné ako nikdy predtým."

Vďaka jasnému vysvetleniu iracionálnej neviazanosti je kniha ideálna nielen pre nadšencov akciových trhov, ale vhodná aj pre bežného čitateľa.. Obchodné vzdelávanie odporúča všetkým, ktorí hľadajú informácie o skutočných faktoroch, ktoré stoja za finančnými bublinami, aby si prečítali aktualizované a rozšírené vydanie tejto klasickej knihy. Ak chcete získať ďalšie informácie o obchodovaní alebo akciovom trhu, kontaktujte niektorého z našich odborníkov dnes, budeme radi, keď sa dozviete!

Nenechajte si ujsť: 8 otázok na zodpovedanie skôr, ako investujete

Ak sa vám čítanie tohto článku veľmi páčilole z Trading Education, dajte mu lajk a zdieľajte ho s kýmkoľvek iným, o ktorom si myslíte, že by to mohlo tiež zaujímať.

Zdroje: